Herinneringen bij een betaalde factuur

Angeline EversBank & kassa, Facturen, Moneybird blogLeave a Comment

Herinnering_factuur_Moneybird

Like it? Share it…

Moneybird blijft maar herinneringen sturen aan een klant die al betaald heeft via iDEAL. Waarom doet Moneybird dat?

Als er iets niet goed gaat met het registreren van een betaling en koppelen van een factuur, ziet Moneybird de factuur niet als afgerond. Vaak staat een betaling dubbel geregistreerd.

Ik geef een voorbeeld van deze situatie. Mollie heeft de uitbetaling gedaan en de banktransactie is gekoppeld aan de factuur. Bij de factuur historie, rechts of onder de factuur, zie je het volgende;

Van onder naar boven;
– de factuur is verzonden
– er is een betaling ontvangen via Mollie, die nog niet gekoppeld is aan een transactie
– er is nog een betaling geregistreerd

De betaling die via de bank aan deze factuur is gekoppeld, is een ander bedrag dan die van de factuur. Namelijk het factuurbedrag minus de kosten van Mollie van €0,35 cent. Doordat het bedrag wat je via de bank hebt gekoppeld een ander bedrag is dan wat er betaald is via Mollie, herkent Moneybird dit niet als dezelfde betaling en registreert deze daarom als een tweede betaling.
Als er twee keer is betaald, ziet Moneybird dit als een onafgeronde verkoopfactuur. Oftewel; openstaand.

Het bedrag wat er zogenaamd betaald moet worden is dan wel negatief – dus eigenlijk een te ontvangen bedrag voor de klant -, maar Moneybird beschouwd dit als een onafgeronde factuur en zal automatisch het herinneringsproces ingaan.

Je kunt dit oplossen door de transactie te ontkoppelen en daarna de factuur alsnog voor het gehele bedrag te koppelen. Het restant kan dan gekoppeld worden aan de factuur van Mollie. Hierna staat de factuur niet meer open en zal er geen herinnering meer worden verzonden.

Lees ook “De betaalde factuur die openstaat

Like it? Share it…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.