Een periodieke factuur in Moneybird, zo doe je dat

Angeline EversFacturen, Moneybird tutorialLeave a Comment

Like it? Share it…

In deze video tutorial laat ik zien hoe je een periodieke verkoopfactuur aanmaakt. En, waarom dat handig kan zijn.

In het scherm Facturen vind je het sub-scherm Periodieke facturen. Daar vind je alle periodieke verkoopfacturen die klaarstaan om toekomstig verzonden te worden. Wanneer is het handig om een periodieke factuur toe te voegen?
Een goed voorbeeld om deze terugkerende verkoopfacturen in te zetten, is als je met abonnementen werkt. Maar het is ook handig bij deelbetalingen van offertes en terugkerende werkzaamheden.

Æ De video is te vinden aan het einde van dit artikel.

Een periodieke factuur kan nieuw aangemaakt worden in het sub-scherm. Je start dan met een lege concept-factuur die nog gevuld moet worden. Een periodieke factuur kan ook aangemaakt worden vanuit een bestaande factuur, dan worden alle gegevens van deze factuur overgenomen.

De startdatum geeft de mogelijkheid om nu al een factuur klaar te zetten, zonder dat deze direct verzonden hoeft te worden. Door de frequentie in te stellen, wordt de factuur steeds weer opnieuw klaargezet. Dit gebeurd onbeperkt, of het aantal keren dat je opgeeft.
Op de bewuste datum zal de factuur in concept klaar komen te staan in het scherm Facturen, zodat je deze nog even kan controleren of aanpassen.
Tenzij je aangeeft dat de factuur automatisch verzonden mag worden op de ingeplande datum. Kies je voor deze mogelijkheid, dan wordt de factuur verzonden zoals ingesteld is bij het contact.

Maak handig gebruik van het instellen van de periode. Gaat het bijvoorbeeld om een maandelijkse factuur en is de periode ingesteld, dan zal deze steeds een maand mee opschuiven.
Het factureren van abonnementen wordt zo helemaal uit handen genomen.

Lees ook “Zo koppel je een periode in Moneybird” of bestel een Moneybird video tutorial op maat.

Like it? Share it…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.